کیست مویی چگونه به وجود می آید؟

شنبه 7 ارديبهشت 1398
14:55
رها

کیست مویی معمولا شامل مو، چرک و مایعات لزج مانند است. این بیماری می تواند درد شدیدی ایجاد کند و حتی پوست را نیز آلوده کند. در صورتی که کیست آلوده شود، ممکن است با ترشحات چرکی و خونریزی همراه باشد که بوی بسیار بدی نیز دارد.


کیست مویی بیماری ای است که معمولا در مردان از رده های سنی میان سال, جوان و کسانی که مدت زیادی را در یکجا می نشینند مانند رانندگان, دیده می شود.

علت دقیق کیست مویی مشخص نیست اما روش های زیادی برای درمان وجود دارد. درمان کیست مویی با لیزر جدیدترین این روش هاست.
کیست مویی یا سینوس پلونیدال (PNS) یک سوراخ کوچک یا شکافی در پوست است که ممکن است با مایع یا چرک پر شده باشد، این ها باعث ایجاد کیست یا آبسه در بالای باسن می شود.
کیست مویی معمولا شامل مو، چرک و مایعات لزج مانند است. این بیماری می تواند درد شدیدی ایجاد کند و حتی پوست را نیز آلوده کند. در صورتی که کیست آلوده شود، ممکن است با ترشحات چرکی و خونریزی همراه باشد که بوی بسیار بدی نیز دارد.
کیست مویی بیماری ای است که معمولا در مردان از رده های سنی میان سال, جوان و کسانی که مدت زیادی را در یکجا می نشینند مانند رانندگان, دیده می شود.
علت ایجاد کیست مویی
علت دقیق این بیماری شناخته شده نیست، ولی می توان ترکیبی از علت های زیر را برای ایجاد کیست مویی برشمرد.تغییر هورمون ها به خاطر بلوغرشد موهای زائد زیاد در ناحیه بالای باسناصطکاک لباسزیاد نشستن در یکجا
فعالیت هایی مانند نشستن که موجب مالیدن و اصطکاک پوستی می شود, می تواند موهای در حال رشد این ناحیه را به زیر پوست انتقال دهد.
سیستم ایمنی بدن به این موها واکنش نشان می دهد و سعی می کند آنها را از زیر پوست به بیرون براند که این واکنش باعث ایجاد شکاف و کیست در بالای باسن می شود. گاهی اوقات ممکن است بیمار کیست های متعددی در زیر پوست داشته باشد که به یکدیگر متصل شده اند.تشخیص کیست مویی
کیست مویی در ابتدا ممکن است علائم قابل توجهی از خود نشان ندهد، و فقط شامل شکاف و خراشی سطحی در پوست باشد.
با این حال، اگر این خراش و شکاف آلوده شود، به سرعت به یک کیست (چرکین و پر از مایع) یا آبسه (بافت متورم و ملتهب خونی) تبدیل شود. نشانه های عفونی شدن کیست عبارتند از:درد هنگام نشستن یا ایستادنتورم کیستقرمز شدن پوست اطراف ناحیه موردنظربیرون آمدن خون از آبسه و بدبو شدن ناگهانی آنبیرون آمدن مو از محل زخمایجاد بیش از یک کیست مویی یا سوراخ در پوستهمچنین ممکن است تب اندکی نیز تجربه کنید که بسیار کم پیش می آید.
درمان کیست مویی با لیزر
جراحی کیست مویی با خطرها و عوارض زیادی روبه رو است, ولی به خاطر اینکه تا این اواخر روش قطعی دیگری برای درمان کیست مویی به جز روش حراحی در دسترس عموم نبود, همه کسانی که به کیست مویی مبتلا بودند به آن تن می دادند.
ولی با آمدن روش درمان کیست مویی با لیزر, بیماران دیگر مجبور به انجام روش سنتی جراحی نیستند و می توانند عملی قطعی و موفقیت آمیز, بدون ریسک و بدون عوارض را تجربه کنند.
لیزر درمانی کیست مویی نیازی به بستری شدن و بیهوشی عمومی ندارد و بیمار فقط با بیحسی موضعی درمان می شود و همان روز درمان نیز می تواند از بیمارستان یا کلینیک ترخیص شود.
در روش لیزر ناحیه کیست مویی را با کمک پرتوهای لیزر برش می دهند و بعد همه کیست ها را بیرون می آورند. در هنگام تابش پرتو لیزر به عصب های محل آسیب دیده, بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند و فقط مویرگ ها و رگ های خونی مجاور کیست ها توسط لیزر سوزانده می شود به همین خاطر مقدار خونریزی نیز به کمترین میزان خود می رسد.
همه کارهایی که در درمان کیست مویی با لیزر انجام می شود, سر جمع یک ساعت طول نمی کشد در حالی که در روش سنتی درمان کیست مویی بیمار مجبور است ۱ تا ۲ روز در بیمارستان یا کلینیک زیر نظر پزشک معالج بستری باشد و همیشه احتمال عفونی شدن محل زخم وجود دارد که این مورد می تواند تعداد روزهای بستری شدن بیمار را نیز بیشتر کند.
در درمان لیزر کیست مویی بیمار بعد از عمل می تواند به راحتی حمام کند و جای زخم را شستشو دهد و لازم نیست جای زخم را پانسمان و عوض کند. عوض کردن پانسمان در روش جراحی باعث درد و خونریزی بیشتر محل زخم می شود که بیمار را بیشتر اذیت می کند. در صورتی که در درمان کیست مویی با لیزر این مشکلات وجود ندارند.
در روش جراحی هر چقدر محیط عمل استریل و تمیز باشد باز احتمال عفونی شدن و گرفتن سایر بیماری ها مثل ایدز و هپاتیت وجود دارد, در صورتی که در لیزر درمانی کیست مویی این مشکل هم وجود ندارد.

هزینه درمان کیست مویی با لیزرهزینه درمان کیست مویی با لیزر
یکی از مواردی که بیمارها در انتخاب روش درمانی به آن توجه می کنند, هزینه درمان کیست مویی با لیزر است, گفتنی است که تعیین هزینه درمان کیست مویی با لیزر به مولفه های مختلفی وابسته است.
به همین خاطر مشخص کردن آن در ابتدای کار کمی سخت است. برای تعیین این قیمت باید حضوری با پزشک معالج خودتان صحبت کنید و تمام هزینه های لازم را از وی دریافت کنید.
اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که لیزر درمانی کیست مویی به صورت سرپایی انجام می شود, اگر شما بخواهید به صورت آزاد این عمل را انجام دهید, بیمه برای اینگونه عمل ها هیچ مبلغی پرداخت نمی کند. ولی اگر دارای بیمه تکمیلی باشید می توانید از بیمه قسمتی یا همه هزینه های خود را دریافت کنید.
با این حال اگر به هر دلیلی بیمه هزینه عمل را نپردازد, به این نکته توجه کنید که هزینه لیزر درمانی در مقایسه با هزینه های مختلف روش جراحی بیش از اندازه کمتر است.
شما در روش جراحی مجبور هستید در بیمارستان بستری شود و بعد از عمل نیز برای سپری کردن دوران نقاهت از کار و زندگی خود می افتید و باید هزینه های مربوط به پانسمان و غیره را نیز بدهید. در صورتی که در لیزر درمانی هیچ کدام از این موارد وجود ندارد و مهمتر از همه اینکه وقت شما نیز گرفته نخواهد شد.https://drbato.ir/what-is-pilonidal-sinus-and-way-treat-it
[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شور زندگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]