چرا بواسیر در مردان شایع تر است؟

سه شنبه 24 ارديبهشت 1398
17:14
رها

عوامل مختلفي نظير يبوست، زور زدن‌هاي زياد، استفاده از مواد پروتئيني كه باقي مانده كمتري دارند، در بروز بواسير موثر است . وي مهم‌ترين عامل در بروز يبوست را عدم فراگيري صحيح زمان رفتن به دستشويي در كودكان ذكركرد و افزود: اگر به كودكان، آموزش رفتن به دستشويي به طور دقيق در ساعات مقرر داده شود، در آينده مشكلي از نظر اجابت مزاج براي آنها به وجود نخواهند آمد.


سياري از مبتلايان به بواسير، به علت خجالت، اقدام به خود درماني و درمانهاي سنتي مي‌كنند ؛ لذا شيوع واقعي بواسير در جامعه مشخص نيست. دكتر رسول عزيزي فوق تخصص جراحي كولون و ركتوم و استاديار دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس بهداشت و درمان ايسنا، اظهار‌داشت: همورييد (بواسير) نوعي پديده‌ي فيزيولوژيك است، كه تحت شرايط خاصي دستخوش تغييرات ‌شده و عروق متورم و در نهايت فرد دچار درد و خونريزي مي‌شود.

وي گفت: عوامل مختلفي نظير يبوست، زور زدن‌هاي زياد، استفاده از مواد پروتئيني كه باقي مانده كمتري دارند، در بروز بواسير موثر است . وي مهم‌ترين عامل در بروز يبوست را عدم فراگيري صحيح زمان رفتن به دستشويي در كودكان ذكركرد و افزود: اگر به كودكان، آموزش رفتن به دستشويي به طور دقيق در ساعات مقرر داده شود، در آينده مشكلي از نظر اجابت مزاج براي آنها به وجود نخواهند آمد.

وي بواسير را به دو دسته‌ي داخلي و خارجي تقسيم و خاطر‌نشان‌كرد: بواسير داخلي با توجه به شدت بيماري و برگشت پذيري بودن آن به ۴ درجه قابل تقسيم بندي است . وي نيز بواسير داخلي درجه‌ي دو را شايع‌ترين آنها دانست و افزود: هيچ عامل ژنتيكي در بروز اين بيماري دخالت ندارد، اما در برخي از خانواده‌ها به دليل رژيم غذايي و شرايط زندگي يكسان، شيوع بالاتري دارد؛ اين بيماري بيشتر در سنين ميانسالي و بالاتر ديده شده، ولي به اين معني نيست، كه افراد جوانتر به آن مبتلا نخواهند شد.

به گفته‌ي دكتر عزيزي، برخي از كتب علمي شيوع بواسير را در مردان بيشتر ذكر كرده‌اند، در حالي كه بر اساس مشاهدات، شيوع آن در دو جنس مساوي است. وي با اشاره به عوارض اين بيماري اظهار‌ داشت: خونريزي، زخم، عفونت، بروز مشكلاتي در ناحيه مقعد از عارضه‌هاي بواسير است كه گاهي جزء اورژانسهاي جراحي به شمار مي‌آيد. دكتر عزيزي در خاتمه با بيان اينكه، بر خلاف عقيده‌ي رايج كه برخي كمردرد را ناشي از بواسير مي‌دانند، خاطر‌نشان‌كرد: در نوعي از بواسير، به دليل عدم وجود اعصاب حسي در ناحيه‌ي مبتلا، دردي مشاهده نمي‌شود، و خونريزي تنها علامت آن است.
منبع: بواسير در مردان شايع‌تر است .. فوق تخصص جراحي كولون و ركتوم: ميزان شيوع بواسير در جامعه به علت خجالت، مشخص نيست

بواسیر: علت بواسیر چیست و چرا بواسیر یا هموروئید می گیریم؟


[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شور زندگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]